woensdag 14 september 2011

Portfolio

Volgende week moet de voorbereiding voor Biezenmortel klaar zijn. Ik ben nog niet zo ver. Ik ga meestal veel productiever werken als de deadline in zicht komt. Zo heb ik deze week mijn portfolio maar eens gemaakt. Nu alleen nog een quiltje bij mijn thema produceren, maar ja, mijn stofjes zijn nog niet klaar dus dat laatste duurt nog een paar dagen. Al ver voordat ik aan de voorbereidingen begon had ik de quilts die ik toen had al eens netjes op de foto gezet. Keurig met een witte achtergrond en uitgelicht met daglichtlampen. Ik wilde namelijk een website gaan maken en om te beginnen had ik daar betere foto’s voor nodig dat die ik had. Website is nog steeds geen feit en ondertussen was de hoeveelheid quilts ook weer aardig aan gejongd. Nog maar een foto sessie dus.

Ik wilde graag een losbladig portfolio maken waar elke quilt ook weer uitgehaald kon worden zonder dat er dan ook ongewenst een foto van een andere quilt verdween. Van elke quilt heb ik aan de rechter kant een grote foto afgedrukt en links 3 detailfoto’s. Links ook de titel en wat informatie.
Gekozen voor een losse fotobladen met alleen de binnenzijden bedrukt.
Natuurlijk wel een gezellig kaftje gemaakt voor mijn map. Toen ik alles erin had zitten zag het er echt profi uit. Ik was gewoon trots op mezelf!


Next week the preparation for the Biezenmortel master class should be finished. I am far from finished. I usually work more efficient when the dead line comes insight. So, this week I finished my portfolio. Now I only have to make one little quilt with my theme, but my fabrics aren’t ready yet so that will last a few more days. A long time before I started the preparations I already made better photos of my quilts. With a white background and spotlighted by day light lamps. I wanted to make a website at that time so I needed better photos. In the meantime the website is not alive yet and the amount of quilts enlarged. I needed another photo session.

I wanted to make a loose leaf portfolio where I could easily delete every quilt without deleted unwanted other quilts. For every quilt I made a full page photo on the right page and three detail photos on the left page. On the left side is some information as well. I choose for separate pages for each quilt with only photos on the inner side of the pages. Of course I made a nice cover for my book. When everything was in the portfolio it looked really pro. I am proud of myself!

6 opmerkingen:

Ria zei

Hai Sandra, Dat ziet er heel goed uit. Een echt Sandra boekomslag.
Ben benieuwd naar je werkjes.

nadia zei

En trots kun je zeker zijn hoor! Ik vind het een prachtige omslag en de binnenkant ziet er zo heel professioneel uit, daar kun in Biezenmortel wel mee voor de dag komen! Groetjes, nadia

Hannie de Beer zei

Zeker een prachtig en professioneel werkstuk!Komende week kan ik het echt goed bekijken!

Marion zei

In een portfolio gaat zoveel werk zitten, ik heb inmiddels alles op orde en bij gewerkt.Mooie omslag heb je gemaakt.

Beth zei

You work is wonderful and I love the portfolio idea for art quilts.

Corryna zei

Wat een mooie portfolio! Je maakt ook prachtig werk Sandra. Daar mag je met recht trots op zijn. Jouw werk staat mooi op elke muur!