maandag 16 augustus 2010

Be prepared ...

 Donderdag ga ik met Emmy en Willy lekker een paar dagen naar Birmingham. We hebben er zin in! Emmy en Willy hebben onderweg altijd ‘een werkje mee’. Leek me dus ook een goed plan. Maar zoals het vaak gaat met goede plannen, een plan hebben is één maar uitvoeren is twee. Want, alle werkjes waren hier net klaar. Nou had ik al in mijn hoofd dat ik iets wilde doen met mijn klaproosfoto’s van een tijdje terug. Gelukkig heb ik het aantal foto’s intussen gereduceerd van 300 tot 113 maar desondanks is inspiratie opdoen uit zoveel foto’s nog een hele klus. Uit de vele ideeën in mijn hoofd er eentje uitgehaald waar op korte termijn iets mee te doen was. Ik ben van plan om een serie quilts met klaprozen te maken dus de andere ideeën moeten gewoon maar even wachten.
Een soort collage van verschillende stoffen en geprinte foto’s gemaakt. Vandaag en morgen heb ik nog wel tijd om de top nog verder te bewerken en dan zorgen dat het zover klaar is dat ik in Birmingham mooi het handwerk kan doen.

Thursday Emmy, Willy and me will go to Birmingham for a few days. We fancy that! Emmy and Willy always carry some kind of project with them. It seemed a good idea to do that as well. But as it often goes with good plans, they need execution as well. Since all my projects are finished. I already had in mind that I should do something with my poppy photos from a while ago. Fortunately I reduced the number of photos from 300 till 113 but it’s a hell of a job to get inspired by so many of them. Picked one out of the many ideas in my head, one with a short preparation time. I intent to make a whole series of poppy quilts so the other ideas just have to wait for a while.
I made some kind of fabric collage with different fabrics and poppy related photos. Today and tomorrow I have some time to manipulate the surface. I hope do finish it on time and do all the by hand things in Birmingham.

Kom ik meteen op het volgende deel van het uitvoeren van het plan. Alles dat je daarvoor nodig hebt moet je natuurlijk wel meenemen. Normaal ga ik met de caravan op vakantie en daar zet ik gewoon een heel krat met zooi in. Zo’n vliegtuig vergt toch een hele andere benadering. Van twee experimenten die ergens in de hoek slingerden maar even snel een mapje in elkaar geflanst. Alles dat ik mee wil nemen past er in ieder geval in.
Which brings me immediately to the next part of the execution of the plan. All the stuff you need to do so should be carried with you as well. Normally my holidays are in a caravan so I just put a whole box with stuff in it and off we go. An aeroplane asks for another approach.
I made a little bag from to formal experiments which where laying down in a lost corner. All things I’d like to take with me fit in.



10 opmerkingen:

Margeeth zei

Hou je er wel rekening mee dat niet alles (zoals scharen, spelden, naalden) in de handbagage mag.
Veel plezier trouwens in Birmingham, ik loop er op vrijdag en zaterdag ook rond (dit jaar ga ik weer met de Belgische bus, vond zo'n groep toch wel heel erg gezellig en twee dagen op de beurs lang zat), dus we zullen elkaar hoogstwaarschijnlijk wel tegenkomen.

simone zei

Zie ik jullie daar!

Aart zei

Een tip: een stewardess heeft altijd een nagelschaartje bij zich!!
http://quiltaart.blogspot.com

Maggi zei

Love the poppy collage and that is a really useful travel pack. Are you coming to the Festival of Quilts?

Suus zei

Oh heerlijk, om jaloers op te worden. En een erg mooie poppytop. Heel veel plezier in Birmingham.

Lynn Cohen zei

The poppy quilt is most interesting. I wish i could read the writing on it...is it something you wrote or something from a book or magazine? What did you print it on?
Your project bag is quite nice too, do have a fun trip!!!

marjolijn zei

Ik hoop dat je een leuke en inspirerend tijd in Birmingham hebt gehad. Ik heb er donderdag en vrijdag rondgelopen en vond het geweldig. Ik heb in ieder geval heel veel inspiratie opgedaan. Ik heb een opvouwbaarschaartje en dat is prima door de douane gekomen in mijn handbagage. Misschien een tip voor de volgende keer?
gr. Marjolijn

Lynn Cohen zei

Sandra I see it is written in English, but I can't get it large enough to read! LOL

Anoniem zei

Hi Sandra,
Weer goed thuisgekomen?
Ik heb me als 'volger' ingeschreven :-) - ik ben nummer 50; krijg ik dan een give-away? ;-)

Anoniem zei

ben ik nog even....ik zie net dat je op mijn blog ook de vijftigste zou kunnen zijn, maar wel opschieten LOL!