zaterdag 5 juni 2010

Ook af / ready as well

Ondertussen is mijn Lucca quilt ook af. Het is mijn laatste opdracht voor de quiltgroep TeXplosions. Ik ga deze groep verlaten. Wat mij betreft verlaat ik de groep met een goed gevoel. Ik vond het een hele leuke opdracht. Een paar jaar geleden was ik al eens aan de slag geweest met een foto van Lucca maar die quilt was niet naar mijn zin en ligt ergens in een stoffig hoekje. Ik heb in deze quilt veel verschillende technieken gebruikt. Een aantal daarvan gaan zeker nog eens terug komen. Batikken en het gebruik van foto’s op stof komen zeker nog terug. Wat (tot mijn eigen grote verbazing) denk ik ook terugkomt is handquilten. Ik geloof dat het een blijvertje gaat worden, dit is al de tweede quilt in korte tijd waar ik in ieder geval een deel van met de hand quilt. Het is een heerlijk rustgevend klusje. Zoiets als breien. Je kan zo heerlijk gedachteloos en rustig bezig zijn. Ik ben eigenlijk een heel onrustig en lawaaiig mens dus dit verbaasd me wel.


In the mean time I finished my Lucca quilt as well. This is my last assignment for the quilt group TeXplosions. I will leave this group. As far as I’m concerned I will leave the group with a good feeling, it was a very nice quilt to make. A few years ago I already started a quilt based on a photo of Lucca. I didn’t like the result at that time so now it’s in a dusty corner.
I used a lot of different techniques in my quilt. Some of them will definitely be used some other time. Batik and printing photo’s on fabric are among them. To my utter amazement hand quilting will be continued as well. This already is the second quilt in a short period of time in which I used hand quilting. It’s a very calming activity. Something like knitting. One can do that completely thoughtless. I am a very restless and noisy person so to me it’s remarkable.

7 opmerkingen:

Corryna zei

Sandra het is een prachtige quilt. En een hele fijne herinnering aan een mooie vakantie.

Het is heel erg jammer dat jij, Emmy en Willy onze groep hebben verlaten. Ik begrijp het wel. Hopelijk blijven we contact houden. Ik vind het namelijk heel fijn om met jullie te praten over de quilts en de technieken er achter.

Lynn Cohen zei

There is lots to see in this piece of art...all interesting and wonderful to the eye. Love the multicolored stripes dividing sections...yes, hand work is relaxing...a meditation of sorts for me I find. I love the shape of this too with it's oddly cut edges. Bravo!!!!!!!!

Margeeth zei

Ook deze is weer heel erg mooi. jij hebt echt talent. Leuk dat je ook door blijft gaan met handquilten, ik vind iets handwerken 's avonds op de bank ook altijd heel ontspannend (en je kunt tegelijk tv kijken). Fijn voor je dat je de groep texplosions met een goed gevoel kan verlaten, dat is altijd beter dan tegen beter weten in blijven en er dan uiteindelijk toch uitgaan, maar dan met een slecht gevoel.

ina zei

mooi geworden -jammer dat jij ( dat jullie ) nu ook met Texplosions stopt. Hoop dat je er met goede gevoelens op terugkijkt.
groet,
Ina.

Marion zei

Ja joh, het leven zit vol verrassingen......en gelukkig ook heel veel aangename verrassingen zoals voor jou het quilten. Ook je quilt is weer verrassend.

Maggi zei

So much to see in this piece. It is beautiful.

Marjon zei

Hij is weer mooi geworden. En dan handquilten. Het is wel heerlijk rustgevend.