donderdag 4 maart 2010

Workshop-in-the-kitchen

Vandaag een workshop Breakdown Printing gegeven. Zoals de titel van het bericht al aangeeft, in de keuken. Gelukkig heb ik een hele grote woonkeuken want in je eentje is het al een aardige knoeiboel maar met z’n zessen helemaal. ’s Morgens eerst de schermen met verdikte verf gemaakt. Overdag wel een lekker zonnetje maar nog niet warm genoeg om de schermen in te laten drogen. Gelukkig biedt een föhn in zo’n geval uitkomst. Na de lunch zijn we afdrukken gaan maken op stof. De oh’s en ah’s waren niet van de lucht. Hier zie je de stof van Corryna. Blijft een fascinerende techniek. Ook echt iets voor mij met al dat geknoei.

Na afloop was ik erg blij met het grote bad op poten in de badkamer beneden. Een ideale plek om alles uit te spoelen.



Today I gave a workshop Breakdown Printing. As stated in the title of this post, it was in my kitchen. Fortunately I’ve got a large kitchen-diner because when I do this on my own it’s a complete mess but with six people it definitely is. In the morning we made the screens with thickened dye. It was a nice sunny day but the power of the sun wasn’t strong enough yet to dry the screens. But one could always use a hairdryer instead. After lunch we made prints on fabric. Lots of oh’s and ah’s. This example is Corryna’s. To me it’s still a fascinating technique. It fits me because of the messy character.

After finish I was glad to have a large bath on high legs in the downstairs bathroom. The best place to rinse all.

6 opmerkingen:

Corryna zei

Een superdagje Sandra! Ik heb genoten en weet nu hoe breakdown printing gaat. In theorie wist ik dat al, vanuit Art Quiting Magazine, maar nu ook in de praktijk. Het was erg leuk om te doen en ik vind het geweldig, dus ga het zeker vaker doen. Je hebt ons goed voorgelicht, geholpen en verzorgd. Bedankt voor je gastvrijheid en het lekkere eten!

Lynn Cohen zei

Sure looks like you were having fun and turning out beautiful stuff.

Ellen zei

We hebben genoten Sandra !!!,vandaag alemaal spulletjes gekocht om het zelf thuis ook uit te proberen.

Willy zei

Een superdag!!!!
Komplimenten voor de goede verzorging.
Voor allen die dit lezen:
Een aanrader!!!!!!!
Willy

Maggi zei

Wonderful things created. What a fun workshop.

marjolijn zei

Ziet er geweldig uit Sandra. Wat geweldig inspirerend om bij zo'n club te mogen horen.Moet ik ook maar eens naar op zoek gaan. Sinds ik de fibermail heb ontdekt ben ik ook zeer aan het experimenteren geslagen.
gr. Marjolijn