vrijdag 11 september 2009

Onderwaterwereld / Under water world II

Mijn gezeefdrukte lappen hebben nog een weekje door het huis gezworven, ik vond het zonde om de schaar erin te zetten. Intussen toch maar gedaan. De uitwerking van het Dutch Bag Ladies thema onderwaterwereld wordt dus overbevissing. Mijn idee is om 3 stroken stof te maken met bovenaan land en onderaan zee met vissen. Een van de stroken is zo’n beetje klaar. De stroken komen los van elkaar te hangen aan een oude vishengel (iemand nog een hengel liggen toevallig) tussen de stroken komen gevangen vissen te hangen aan visdraad. Alhoewel de meeste vissen met een visnet gevangen worden staan de gevangen vissen symbool voor de overbevissing. De stofjes die bij dit thema uitgereikt zijn hebben lang remmend gewerkt op mijn creativiteit. Pas toen ik besloten had om ze compleet te negeren kwam er iets uit mijn handen. Uiteindelijk heb ik ook bedacht hoe ik de uitgereikte stofjes ga gebruiken, hier maak ik dobbers van. Weet nog niet hoe maar dat komt vast nog wel.

My screen printed fabric roamed around in the house for a while. I thought it was a shame to cut them into pieces. In the mean time I did. The execution of the Dutch Bag Ladies theme Under Water World will overfishing as I mentioned before. My idea is to make three strips of fabric. One of them is sort of ready. The strips will hang loose from each other on an old fishing pole. Between the strips there will be catched fishes on fishing wire. Although most fish is caught with a fishing net these caught fish act as a symbol for the overfishing.
The fabric we received with this theme had a restraining influence on my creativity for a long time. Only when I decided to ignore them completely something came out of my hands. In the end I figured out how to use the fabric, I will make floats of them. Don’t how yet but I think that will come in time.

4 opmerkingen:

Emmy zei

het ziet erg spannend uit en wat een mooie kleuren

Marloes zei

heb wel een bamboestok voor je, geen hengel...

Maggi zei

This strip looks great

Corryna zei

Dit gaat heel mooi worden! De stoffen die je geverfd hebt zijn al mooi. Je bent heel creatief: hengel, dobbers... Zo zie je maar weer: komt tijd, komt raad. Zo lang je je eigen weg maar volgt.

Groetjes,
Corryna